Од 24. Јуна 1941, Дана сјећања на Јадовно, прошло је:
Од 24. Јуна 1941, Дана сјећања на Јадовно, прошло је:

ИЗВИЊЕЊЕ ТВЕ ЗБОГ ПРИЛОГА О ЈАСЕНОВЦУ

Датум објаве: понедељак, новембар 7, 2011
Објављено у Јасеновац
Величина слова: A- A+

jasenovac

Шпанска телевизиjска мрежа ТВЕ извинила се Србима jер у водећоj емисиjи информативног програма „Недjељни извjештаj“, приказаноj 17. септембра, у коjоj jе тема усташки логор у Јасеновцу, међу жртвама ниjе поменут српски народ, иако jе чак 600.000 људи током Другог свjетског рата убиjено тамо само зато што су били Срби.

Прво извињење jедне свjетске медиjске куће Србима услиjедило jе тек послиjе бурних негодовања и петициjе више од 600 људи, махом Срба, али и Јевреjа, као и Ефраима Зурофа, директора Центра „Симон Визентал“.

„Грешка jе направљена у 15-минутноj репортажи посвећеноj убиству усташког злочинца Макса Лубурића, коjи се под именом Висенте Перес скривао у Шпаниjи. У репортажи jе говорено о Независноj Држави Хрватскоj /НДХ/ и усташким злочинима, а Срби нису поменути ниjедном, чак ни при набраjању пострадалих у Јасеновцу „партизана, опозиционара, Јевреjа и Цигана“.

Прилог jе био скандалозан, ако се зна да су Срби били преовлађуjуће жртве Јасеновца и усташких злочина уопште – рекао jе за „Блиц“ професор Андреj Фаjгељ, jедан од покретача инициjативе да се шпанска телевизиjа извини Србима.

Послиjе приказивања скандалозне емисиjе под називом „Убиство Винсента Переса“, кога jе пронашла и убила УДБА на међународном каналу, чиjе гледалиште достиже 450 милиона људи на пет континената, Фаjгељ и jош неколико наших људи коjе jе упознао посредством интернета, одлучили су да од ауторке емисиjе Анхеле Родисио, коjа иначе важи за доброг познаваоца дешавања на Балкану, затраже jавно извињење.

„На прву жалбу одговорила jе да се „с обзиром на природу репортаже коjа захтjева сажетост, помињање ‘партизана, опозиционара, Јевреjа и Цигана’ односи уопштено на све становнике бивше Југославиjе. Били смо изнервирани и упутили смо захтjев шпанскоj заштитници гледалаца. Наш захтjев и петициjу подржали су и Одбор за Јасеновац Светог синода СПЦ, Институт за истраживање Јасеновца из Њуjорка, српска амбасада у Шпаниjи и Центар „Симон Визентал“ из Јерусалима – каже Фаjгељ.

Њихова упорност уродила jе плодом 5. новембра jер су се аутори емисиjи jавно извинили српском народу и то тачно послиjе 20 година селективног извештавања о Србима у свjетским медиjима.

Уредништво „Недjељног извjештаjа“ искрено жали што jе повриjедило осjећања многих Срба не поменувши изричито ту групу жртава међу побиjеним у концентрационом логору Јасеновац. Разумиjемо да им уопштено помињање „партизана, опозиционара, Јевреjа и Цигана може дjеловати недовољно… Нисмо имали никакве зле намjере у изостављању речи ‘српски’ и да репортажа ниjе била посвећена Јасеновцу, већ Лубурићу, екстремном садисти коjи jе под лажним идентитетом дуго година живио у Шпаниjи. Он jе био предмет наше репортаже. Било како било, извињавамо се“, рекла jе jедна од уредница емисиjе Алисиjа Гомес Монтано.

Извор: срна

 




Помозите рад удружења Јадовно 1941.

Напомена: Изнесени коментари су приватна мишљења аутора и не одржавају ставове УГ Јадовно 1941. Коментари неприкладног садржаја ће бити обрисани вез упозорења.

КОМЕНТАРИ

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Top